News

Katzenell Dimant /

הפועל תל אביב מבקשת מבית המשפט צו הקפאת הליכים

   

“הקפאת הליכים זו הזדמנות לשינוי חיובי, הזדמנות לייעל את המועדון, להפוך אותו לתחרותי ואטרקטיבי יותר. זה הליך שנועד לאפשר להפועל תל אביב להמשיך ולהתנהל בזמן שהמועדון מחפש משקיע שיזרים כסף לקבוצה ויציל אותה מכניסה לחדלות פירעון ופירוק”.

אחיעד הראל התארח באולפן Ynet וענה על שאלות בנוגע למצוקה של הפועל ת״א ואפשרויות השיקום של המועדון.


״קודם כל חשוב להבין איפה אנחנו נמצאים. כרגע מה שניתן לקבוצה הוא איזה שהוא צו שמונע דיספוזיציות, עסקאות, בנכסי המועדון – עד לדיון שאמור להתקיים ביום ראשון”, מסביר עו”ד הראל ממשרד קצנל דימנט, העוסק בהליכי חדלות פירעון מורכבים. “השופט יחליט האם הוא נעתר לבקשה ונותן צו הקפאת הליכים או לא. התפקיד של הצו הוא בעצם לספק למועדון שקט תעשייתי, חודש שבמהלכו אי אפשר לתבוע את הקבוצה, נושים לא יכולים לנקוט בהליכים כלשהם והמועדון יכול להתרכז בהליך של שיקום, אם יצליח”.

מה זה אומר בעצם, הליך שיקום, ומה זה אומר מבחינת הנושים? הרי הפועל ת”א הכריזה שהיא חייבת 98 מיליון שקלים. מה עושים עם זה?

״שאלה טובה. יכולות להיות באופן תיאורטי שתי דרכים לשקם. האחת היא לנקוט בצעדי התייעלות כלשהם, שינוי המבנה התפעולי הפיננסי של הקבוצה, ולאור היקף החובות העצום זה לא נראה האפיק שעומד על הפרק. המסלול הריאלי יותר הוא פשוט הכנסת משקיע חדש, בעלים חדש לקבוצה וזו המשימה העיקרית שתעמוד לפתחו של הנאמן שימונה – אם ימונה”.

הנאמן יכול בעצם להתערב גם בשיקולים מקצועיים, למנות צוות חדש. נכון?

“זה נכון. למעשה ככל שיינתן צו להקפאת ההליכים, הנאמן יקבל לידיו סמכויות ניהול כמעט מלאות של המועדון, וזה אומר קבלת החלטות החל מאדמיניסטרטיביות ועד החלטות מקצועיות ככל שיידרש”.

 …

“אין ספק שמדובר במועדון מפואר שיש לו עדת אוהדים מאוד מסורה ואני מאמין שהרבה גורמים יתגייסו כדי לשמור על המועדון הזה פעיל וקיים”, הוסיף הראל, “יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מהעובדה שלמצוא משקיע, בעלים חדשים, לעסק כמו הפועל ת”א בתקופה כל כך קצרה של שלושים יום זה אתגר גדול מאוד. הקפאת הליכים היא תמיד הזדמנות לשינוי חיובי. אפרופו אופטימית, זו הזדמנות לייעל את המועדון, להפוך אותו ליעיל יותר, תחרותי יותר, אטרקטיבי יותר, אז זה בהחלט יכול להוות פתח לאופטימיות אם יימצא המשקיע”.

קישור לראיון המלא באולפן Ynet.

SHARE:

read more in: