Blog

Katzenell Dimant /

חברות הזנק עם אלף בעלי מניות

   

KDF Equity Crowdfunding

גיוס הון באמצעות מימון המונים הוא עולם חדש ומורכב אשר נוגע במספר מערכות דינים ונושק לכמה תחומי משפט. ההתפתחות הטבעית מובילה להתמחות משפטית חדשה – פרקטיקה אשר משלבת בין המבנים המקובלים בתעשיית ההיי-טק ובין הרגולציה של דיני ניירות ערך.

מימון המונים היא בשורה של ממש לחברות הזנק אשר אינן מחוברות למועדון האנג’לים ואינן מצליחות (או שמא אולי מעדיפות שלא) לגייס מקרנות. אך מה שבהתחלה עשוי להישמע כפיתרון פשוט להפליא מתגלה אט אט כמורכב ביותר.

המבנים המשפטיים הייחודיים שעובדים יפה בהיי-טק אינם יכולים להתקיים במימון המונים ללא התאמות משמעותיות, למשל ברמת ההתקשרות בין החברה למשקיעים. אם בהיי-טק מקובל לחתום על הסכם רכישת מניות של שלושים עמודים הרי ברור שבמימון המונים זה לא יכול לעבוד.

דבר דומה קורה ברמת הממשל התאגידי. חברות הזנק מתנהלות עם מספר מצומצם ביותר של בעלי מניות ואילו חברות ציבוריות אשר אינן מוגבלות במספר בעלי המניות משתמשות בחברות לרישומים. בגיוס הון באמצעות מימון המונים אנחנו מדברים על חברות הזנק עם אלף בעלי מניות.

אלו רק שתי דוגמאות מתוך אין ספור האתגרים המשפטיים העומדים לפנינו, ואין ספק כי גיוס הון באמצעות מימון המונים דורש מבנים משפטיים אשר מסוגלים להתמודד עם פלטפורמה שהיא מעין בורסה אבל היא לא בדיוק בורסה, עם מבנה האחזקות חדש שטרם נוסה, ועם מארג התקשרויות פלטפורמה-חברה וחברה-משקיעים מאתגר בלשון המעטה.

מימון המונים זה שם גדול להרבה דברים. יש מימון המונים לתגמול ומכירה מוקדמת, יש מימון המונים של תרומות ויש מימון המונים לגיוס חוב (הלוואות). כעת אנו מכינים את הקרקע לשלב הבא. זה עולם חדש שנפתח ואנחנו גאים בחלקנו בפיתוח הכלים המשפטיים אשר מאפשרים לזה לקרות.


רן דימנטRan Dimant 300 הוא שותף מייסד במשרד קצנל דימנט ומעניק ייעוץ משפטי אסטרטגי לחברות ציבוריות ופרטיות, יזמים ומיזמים עסקיים.

פוסטים נוספים של רן כאן.

ran@kdlaw.co.il   +972.9.9500555   LinkedIn


שימו לב: אין לראות בפוסט זה ייעוץ משפטי והוא אינו יוצר יחסי עורך דין-לקוח. אין להסתמך על תוכן זה, והוא לא נועד להוות שיקול לנקיטת פעולה.

SHARE:

read more in: